Carnaval del animals de Saint-Saëns II

Segona part de la presentació del  Carnaval dels animals de Saint-Saëns.  Coneixeràs les peces finals de l’obra que imiten el cant del cucut, les escales diabòliques en mans dels pianistes vistos com uns animals, uns fòssils o calaveres, i un cigne.

 

 

Gaudeix de la música i d’alguns d’aquests vídeos inspirats en la música de Saint-Saëns perquè són genials.

En acabar la lectura, podràs fer una activitat per posar a prova la teva habilitat en reconèixer les diferents peces del Carnaval.

 

 

El Carnaval dels animals de Saint-Saëns. Presentació musical

El cucut al fons del bosc

Els dos pianos i el clarinet evoquen la calma del bosc. De la llunyania apareixerà al llarg de tota la peça i de forma intermitent el cant del cucut de la mà del clarinet.

 

Animals voladors

La flauta és l’instrument encarregat d’imitar el cant d’ocells de tota mena que juguen i volen lliurement. Mentrestant, els pianos fan uns trémolos que ens recorden els sons d’uns ocells que es mantenen una mica més allunyats. El quintet de corda evoca l’aleteig dels ocells.

 

Pianistes

Saint-Saëns fa aquí una brometa en posar entre la fauna animal als pianistes. Naturalment, ara són els pianos els màxims protagonistes. Cadascun sembla anar al seu aire tocant escales frenètiques amunt i avall, i esdevenint tot un maldecap per als oients.

 

 

Fòssils

Ara Saint-Saëns fa una paròdia de si mateix prenent com a base de la peça la seva pròpia Dansa Macabra.

El xilofon imita els sons dels ossos xocant els uns contra els altres. El seu tema serà imitat pel piano i després per la resta de conjunt instrumental.

Tot i que la peça és breu, també inclou un segon tema en què parodia als professors de contrapunt. Com? Sobreposant diferents melodies populars franceses, mentre que el clarinet va intercalant un motiu extret de “El barber de Sevilla”, de Rossini: concretament de la coneguda cavatina Una voce poco fa

 

El cigne

Aquesta és la peça més famosa del Carnaval dels animals. Transmet pau i l’elegància dels cignes lliscant suaument en aigües tranquil·les. 

L’instrument protagonista és el violoncel tocant una melodia extraordinàriament bonica. Els pianos semblen imitar el moviment rítmic de l’aigua, fins i tot els seus esquitxos.

Importants ballarines com Anna Pavlova va integrar aquesta música dins del seu repertori amb el títol de La mort del cigne.

 

Extraordinària versió del ballet “La mort del cigne”, un ballet coreografiat per Fokine a partir de l’obra de Saint-Saëns. Aquesta versió està a càrrec de la ballarina clàssica ucraïnesa Svetlana Zakharova l’any 2010.

 

Final

En aquesta peça, Saint-Saëns fa tocar a tot el conjunt instrumental tot fent una espècie de recordatori amb caràcter alegre de tots els temes anteriors. Alguns d’aquests temes són més fàcilment identificables, per exemple, el del gall i les gallines, els burros o els cangurs.

 

 

Juga a identificar les parts del Carnaval

A continuació, tens una activitat que et permetrà comprovar fins a quin punt ets capaç d’identificar cada part del Carnaval dels animals.

Clica sobre la imatge per començar el repte

 

 

Per saber-ne més

Sobre Saint Saëns i “El carnaval dels animals”

Dues excel·lents guies didàctiques

Dues versions íntegres de l’obra

 

Leave Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies